10 порад: як розпізнати шкідливий лист в електронній пошті
Використання електронної пошти загрожує чотирма явищами: бомбардуванням повідомлень, спамом, спробами отримати особисті дані та передачі вірусів.
Термін «спам» стосується надсилання небажаних повідомлень, що використовуються для реклами певного продукту або послуги. Оскільки надсилання електронної пошти практично безкоштовне і є дуже дешевим способом реклами, сотні мільйонів таких повідомлень відправляються по всьому світу щодня. Через такі повідомлення мережа часто може бути перевантажена, але це також турбує одержувачів, які можуть отримувати десятки таких повідомлень на день.
Віруси можуть надходити в різних формах електронною поштою, але цільовий комп'ютер найчастіше заражається через неуважність користувача. Повідомлення, що містить вірус, зазвичай не може заподіяти жодної шкоди, але якщо користувачі випадково відкриють будь-який тип вмісту, вірус може бути активовано. Сьогодні ця проблема є найбільш поширеною серед користувачів Microsoft Windows та її програм сканування пошти, але вона також зустрічається рідше в інших операційних системах.
Поштові сервери mail.online.ua мають вбудований захист від вірусів і спаму, який взагалі запобігає попаданню спаму в поштову скриньку одержувача, і натомість зазвичай надсилаються повідомлення про виявлені віруси.
Безпечна поведінка в інтернеті давно стала необхідністю, але, як і раніше, необхідно інформувати про загрози і змушувати користувачів проявляти обережність. Розумна людина ні за що не переходитиме дорогу, не озирнувшись, і те саме з нинішнім інтернетом. У цій простій статті ми зосередимося на електронних листах та поділимося 10 простими порадами, як не стати жертвами програм-здирників і без потреби втратити дані та гроші.
Порада 1. Адреса електронної пошти відправника не відповідає передбачуваному відправнику.
Ніколи не довіряйте цьому відправнику. Таку адресу дуже легко підробити, і ви можете читати повідомлення, начебто від когось, кого ви знаєте, і насправді це просто брехня. У разі сумніву, спробуйте переглянути заголовок повідомлення, щоб побачити фактичну адресу відправника.
Порада 2. Крім вас, електронний лист адресований іншим одержувачам, яких ви не знаєте.
Масові повідомлення також заслуговують на особливу увагу, особливо якщо вони містять невідомих одержувачів.
Порада 3. Електронний лист містить граматичні та/або орфографічні помилки.
Це, як і раніше, дуже перевірена порада про те, як легко визначати спам. Але будьте обережні, автори цих звітів стають розумнішими, і це лише питання часу, коли навіть підроблені електронні листи українською стануть вартими довіри.
Порада 4. В електронному листі немає особистого привітання.
Будьте обережні, якщо в електронному листі немає звичайної адреси, яка зазвичай містить ваше ім'я. Спам часто містить такі словосполучення, як "Привіт", "Ласкаво просимо..."
Порада 5. Будьте обережні під час читання електронних листів.
Ми повинні виявляти обережність і розважливість при читанні електронних листів, особливо повідомлень, в яких описують нас як щасливчиків, які виграли привабливі суми в лотереї тощо. Такі листи повинні безпосередньо надсилатися одразу в кошик.
Порада 6. Електронна пошта створює відчуття важливості.
Знову ж таки, гарантована порада про те, як виявити небажану електронну пошту. Коли ви отримуєте повідомлення, яке здається надто важливим, зазвичай змушує вас вжити будь-яких прискорених дій, будьте вдвічі обережні.
Порада 7. Стежте за посиланнями!
Посилання дуже важливі. Може статися так, що ви прочитали листа від свого банку, наприклад, він виглядає дуже правдоподібно і містить посилання. Перш ніж клікнути посилання, просто наведіть на неї курсор мишки і перегляньте фактичну адресу, що відображається в лівому нижньому куті браузера.
Якщо воно не відповідає тому, що ви очікуєте, це потенційно небезпечний лист, і не переходьте за посиланням! Якщо ви читаєте пошту тільки на своєму мобільному телефоні, ви також можете дізнатися в цьому випадку реальну адресу. Для цього зазвичай достатньо просто утримувати палець на посиланні, і на екрані з'являться необхідні дані.
Порада 8. Будьте обережні з вкладеннями електронної пошти.
Відкривайте лише те, що ви очікуєте та кому довіряєте. В іншому випадку вам не уникнути великих проблем. Відкриття вкладення електронної пошти в основному є найчастішою причиною впровадження шкідливого програмного забезпечення на ваш комп'ютер, тому слід дотримуватися крайньої обережності!
Порада 9. Будьте обережні, навіть якщо ви отримали підозрілий лист від відомого одержувача
Так, навіть у цьому випадку вас можна обдурити. Статися це може тому, що ви ніколи не дізнаєтеся, чи не вдалося зловмиснику зламати вашого відомого одержувача, і він надсилає електронні листи без його відома.
Порада 10. Електронна пошта вимагає оновлення особистої інформації.
Це відбувається дуже часто та досить небезпечно. Зловмисники винаходять все більш автентичні ситуації та електронні листи, в яких вони запитують вашу особисту інформацію. Вони можуть зробити це від імені банку.
Але ви повинні пам'ятати, що банки ніколи не запитують конфіденційну інформацію електронною поштою (це те, для чого призначені їх додатки або сторінки). Все, що можна рекомендувати в цьому випадку - це перевірити справжність посилання, відповідно - сторінку для введення даних і справжність його https-сертифіката. Якщо на цільовій сторінці немає сертифіката https, не вводьте жодної інформації. Сертифікат http - це те, що ви можете переглянути, клацнувши поряд із веб-адресою сторінки у браузері.
Ми показали вам десять порад, як розпізнати шахрайський лист. Не дайте обдурити себе. Будьте завжди напоготові і не нехтуйте цими правилами.